روابط با #مشتری
مسئلهای که در شرایط #رکود شما باید بیش از هر زمان دیگری به آنها توجه کنید. اگر به مشتریان نشان دهید که بهواقع به فروش به آنها علاقهمند هستید و برایشان ارزش قائلید آنها مجاب خواهند شد که مجددا برای خرید کالاها یا خدمات به شما مراجعه کنند
قیمت
وقتی مشتریان پول کمتری برای خرج کردن داشته باشند، بیشتر مراقب خواهند بود که چه بخرند و چه قدر بپردازند. اگرچه منطقی نیست قیمتها را آنقدر پایین بیاورید که هیچ سودی عایدتان نشود، اما میتوانید روی آمیزه محصولاتتان مانور بدهید، یا بهجای محصولات بسیار گرانقیمت، روی کالاهایی که ارزانتر هستند تمرکز کنید
ارزش
به مشتریان نشان دهید کالایی که میخرند ارزش هزینه کردن دارد. اگر کالای شما دوام بیشتری نسبت به محصولات رقبا دارد، برای مشتریان توضیح دهید که با خرید آنچه قدر صرفهجویی خواهند کرد
بازاریابی خلاق
در شرایط رکود، توانایی شما نیز برای هزینه کردن روی کمپینهای بازاریابی کاهش مییابد. اگرچه این محدودیت ممکن است مانعی برای #بازاریابی موفق به نظر برسد اما درواقع میتواند یک فرصت باشد. چرا که وقتی پول کمی دارید، ناچار میشوید روشهای خرج کردن آن را با دقت بیشتری ارزیابی کنید، و استراتژیهای بازاریابی نوآورانهای را ابداع نمایید
