پیش از یافتن یک بازار گوشهای دقیق برای یک موسس، ابتدا اکوسیستمی را انتخاب کنید که آن موسس با آن آشنایی دارد. بازاریابی در رسانههای اجتماعی را در نظر بگیرید. بازاریابی از طریق این رسانهها به این دلیل مورداستفاده قرارمیگیرند که کسبوکارها میخواهند خریدارانی را پیدا کنند که بیشتر وقتشان را در این رسانهها میگذرانند. فعالیتهای اصلی در این رسانهها عبارتند از: پست گذاشتن و خواندن پیامها.
ارزشی که از طریق زنجیره ارزش بازاریابی در رسانههای اجتماعی ایجاد میشود ارزشی نامتقارن است، بدین معنی که ارزشی که در یک بخش زنجیره ایجاد میشود در مرحله بعد از بین میرود. برای مثال، پیامی حاوی لینک مقالهای مفید که برای تمامی فالوورها ارسال میشود تنها توسط تعداد کمی از آنها مشاهده میشود. درنتیجه بخش اعظم «دسترسی» شما اتلاف میشود.
همانطور که برق از طریق سیمهای برق منتقل میشود، «پیامها» نیز از طریق «زنجیره » رسانههای اجتماعی منتقل میشوند. هدف نهایی کسبوکارها تبدیل این پیام به پول نقد است. این پیامها بهنوعی لینکی را برای خرید چیزی در برمیگیرند. این فعالیتها صنعت یا اکوسیستمی را میسازند که به آن بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی میگویند.
