همانطور که تمامی استارتآپها لزوماً نیاز به #سرمایه سرمایهگذاران خطرپذیر و فرشتگان سرمایهگذار ندارند (و میتوانند از سرمایه شخصیشان استفاده کنند)، تمامی استارتآپها نیز نیازی ندارند خود را به یک شرکت بزرگتر بفروشند تا بتوانند بازده سرمایه موسسان، کارمندان و سرمایهگذاران را تامین کنند. شرکتهایی که بتوانند مدل کسبوکار خود را به شکلی منسجم حفظ کنند و به مقیاس فعالیتشان اضافه کنند میتوانند مستقل باقی بمانند و سود شرکت را دوباره در همان شرکت سرمایهگذاری کنند. بخشی از این سود را نیز میتوانند بین سرمایهگذاران تقسیم کنند، و سهم سرمایهگذاران خارج از شرکت را نیز با آن بدهند، بدون آنکه نیازی باشد وارد بازارهای عمومی سهام شوند و خود را درگیر ملزومات این خریدوفروشها کنند.
