اگر در صنعتی کاملا جدید فعالیت میکنید احتمالا تنها نیستید. اگر هم قبلا برای کارفرمایی کار میکردید و بهتازگی مستقل شدهاید بهطور دقیق میدانید چه شرکتهای دیگری خدمات مشابهی را ارایه میکنند. تحقیق صرفا به این دلیل نیست که بدانید رقبای شما که هستند و چه وجه تمایزی دارند. بلکه به این دلیل است که تکتک موسسان را در صنعت خود بشناسید، در رویدادها و نمایشگاههای مربوطه شرکت کنید و به دنبال فرصتهایی برای سرمایهگذاری مشترک و ایجاد گروههای تجاری صنعتی باشید.
اگر شرکت شما در آینده بازدهی خوبی نداشته باشد رقبایتان بهاحتمالزیاد به سراغ داراییهای شما خواهند آمد. اگر هم شرکت شما موفق شود ممکن است شما به سراغ داراییهای آنها بروید. درهرصورت، کسب قدرت در صنعت از طریق ارتباطات و پذیرش، به هنگام خروج از کسبوکار کمک زیادی به شما میکند.
