طبق تعریف business dictionary، #بازاریابی_خلاق عبارت است از: «یک طرح کلی که توسط تیم خلاق یک آژانس تبلیغاتی یا استارتآپ برای راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی یا پیام تبلیغاتی آمادهشده است.» یک استراتژی خلاق بهطورکلی نتیجه یک تیم متشکل از یک یا چند کپی رایتر، یک مدیر هنری و یک مدیر خلاق است و استراتژی خلاق بازاریابی توضیح میدهد که چگونه کمپین تبلیغاتی، اهداف تبلیغاتی کسبوکار را (که یکی از آنها جذب مشتری است) برآورده میکند. این موضوع برای یک استارتآپ به علت مسائل مختلف ازجمله منابع محدود، موضوع بسیار مهمی است.
تعریف دیگری از بازاریابی خلاق عنوان میکند که« استراتژی بازاریابی خلاق یعنی خلاصهای از آن پیامی که باید منتقل شود (با در نظر گرفتن مخاطبان و محتوای پیام). اینیک اصل هدایتکننده برای کپی رایترها و گرافیستها و طراحان است که برای توسعه تبلیغات کار میکنند.»
